PENGERTIAN, CIRI-CIRI, STRUKTUR, DAN CONTOH EKSPOSISI LAPORAN DALAM BAHASA JAWA
1. Artine Eksposisi Laporan (pengertian eksposisi laporan)
Eksposisi laporan yaiku eksposisi sing isine laporan utawa warta marang sing maca.
\2. Paugerane Eksposisi Laporan (Ciri-ciri eksposisi laporan)
•Isine laporan utawa warta
Argumentasi:
Eksposisi laporan yaiku eksposisi sing isine laporan utawa warta marang sing maca.
\2. Paugerane Eksposisi Laporan (Ciri-ciri eksposisi laporan)
•Isine laporan utawa warta
•Isine arupa fakta
•Tujuane kanggo nambah pengetahuan
3. Struktur Eksposisi Laporan
1.Tesis (Pembukaan)
2.Argumentasi
(Isi)
3.Penegasan Ulang (Penegasan ulang)
4. Contoh Eksposisi Laporan
Tari Remo Jombangan
Tesis
:
Tari
Remo Jombangan
asale
saka
kabupaten
jombang
tarian
iki
uga
disebut
tari
remo
Boletan
amarga
sing nemoakae
seniman
ludruk
sing jenenge
Sastro
Bolet
Amenan. Tari
Remo dadi
tari
pambukaning
pentas
kasenian
Luduk.
Sakdurunge
pemain
Ludruk
nggawa
kidungan
lan
parikan,
Tari
Remo ditampilake
kanggo
pambuka
lan
ucapan
sugeng
rawuh
dhumateng
para
penonton.
Saking
gathuke
Kesenian
Ludruk
lan
Tari
Remo saengga
piranti
loro
kui
ora
bisa
dipisahake.
Tarian
Remo
awal
mulane
yaiku
tarian
kang
di khususke
kanggo
kaum
adam.
Perihal
iki
ana
kaitane
karo
cerita
utawa
tema
ing
Tari
Remo iku
dewe
yaiku
carita
tentang
kepahlawanan
pangeran
kang
berjuang
ing
medan
pertempuran.
Ananging
saiki,
akeh
kaum
hawa
kang
kepengen
sinau
lan
dadi
paraga
ana
ing
Tari
Remo kui
saengga
dandanan
lan
busana
ne kaum
hawa
mau
tetep
digawe
kaya busana
pangeran
ing
carita
kui.
Karakteristik
utama
saka
Tari
Remo iki
yaiku
gerakan
sikil
kang
rancak
lan
dinamis.
Bandul-bandul
lonceng
utawa
binggel
ditambahke
ana
ing
sikil
penari
saengga
muni lonceng
pas sikil
di obahke
utawa
dihentakke.
Kajaba
kuwi
ciri
khas
liyane
yaiku
slendang
utawa
sampur
kang
di uncalke
kanthi
cepet
lan
dinamis,
anggukan
lan
gelengan
kepala,
ekspresi
wajah,
lan
kuda-kuda
penari
kang
gawe
tarian
iki
luwih
atraktif.
Jinis
irama
sing kerep
kanggo
ngancani
Tari
Remo yaiku
irama
Jula-Juli
lan
Tropongan,
nanging
uga
bisa
gending
Walangkekek,
Gedok
Rancak,
Krucilan
utawa
gending
gaweyan
anyar.
Ora
pada
karo
ing
Jawa
kang
njoget
liyane,
Tari
Remo diiringi
tanpa
waranggana
utawa
Sinden
sing nggawa
lagu.
Yen Tari
Remo Ludruk
dileksanakake
minangka
gambar
pambuka,
penari
biasane
uga
nyanyi
ana
ing
tengahing
nari.
Didelok
saka
bab
iki,
mesthi,
saliyane
prigel
nari,
penari
Remo uga
kudu pinter
ing
seni
swara.
Tata busana Tari Remo uga beda menurut wilayah kebudayaan lan penarine dewe. Gaya-gaya busana Tari Remo yaiku gaya Surabayan, Malangan, Jombangan, Sawunggaling, lan Remo Putri. Aksesori kang dienggo yaiku iket kepala merah (udheng), gelang sikil berbandul (binggel), klambi tanpa kancing werna ireng kayata gaya kerajaan ing abad 18, kathok sebatas pertengahaning betis kang ditaleni kanggo benang emas, kain batik (jarik) gaya Pasisiran kang dawane kanthi lutut, setagen kang diiket ana ing pinggang, lan keris kang diselipake ana ing mburi. Penari uga nganggoni loro selendang, sing siji dinggo ing pinggang lan sijine disampirke ana ing bahu, karo masing-masing tangan penari nyekeli ujung selendang
penegasan ulang
Miturut Nasrul Ilahi, pengamat seni lan budayawan Jombang, Boletan yaiku karya tari sing ekspresif lan inovatif. , sing membutuhake kerjasama lan interaksi karo unsur utawa pendukung lain.Pangarep-arep, Tari Remo minangka salah siji produk seni lan budaya asli Jawa. Tari iki kudu dinjogo supaya tetep lestari
Cara ngelestariake Tari Remo punika gampang. Mugia yen kita seneng lan pengin sinau Tari Remo. Nanging yen dewe ora duwe minat lan bakat ing lapangan seni tari, dewe ora perlu repot-repot sinau Tari Remo. Mung dadi bangga lan seneng nonton Tari Remo, iku padha dewe wis kontribusi ing njogo lan nglestariake kawontenipun Remo.
ini adalah alamat dari pendapat pengamat seni lan budayawan berdasarkan makalah
Comments
Post a Comment