PENGERTIAN, CIRI-CIRI, STRUKTUR, DAN CONTOH EKSPOSISI LAPORAN DALAM BAHASA JAWA

1. Artine Eksposisi Laporan (pengertian eksposisi laporan)

    Eksposisi laporan yaiku eksposisi sing isine laporan utawa warta marang sing maca.

\2. Paugerane Eksposisi Laporan (Ciri-ciri eksposisi laporan)

     Isine  laporan utawa warta
     •Isine arupa fakta
     •Tujuane kanggo nambah pengetahuan

3. Struktur Eksposisi Laporan
 
    1.Tesis (Pembukaan)
    2.Argumentasi (Isi)
    3.Penegasan Ulang (Penegasan ulang)

4. Contoh Eksposisi Laporan
                                                                Tari Remo Jombangan

Tesis : 
   Tari Remo Jombangan asale saka kabupaten jombang tarian iki uga disebut tari remo Boletan amarga sing nemoakae seniman ludruk sing jenenge Sastro Bolet Amenan.  Tari Remo dadi tari pambukaning pentas kasenian Luduk. Sakdurunge pemain Ludruk nggawa kidungan lan parikan, Tari Remo ditampilake kanggo pambuka lan ucapan sugeng rawuh dhumateng para penonton. Saking gathuke Kesenian Ludruk lan Tari Remo saengga piranti loro kui ora bisa dipisahake. 
Argumentasi:
  
  Tarian Remo awal mulane yaiku tarian kang di khususke kanggo kaum adam. Perihal iki ana kaitane karo cerita utawa tema ing Tari Remo iku dewe yaiku carita tentang kepahlawanan pangeran kang berjuang ing medan pertempuran. Ananging saiki, akeh kaum hawa kang kepengen sinau lan dadi paraga ana ing Tari Remo kui saengga dandanan lan busana ne kaum hawa mau tetep digawe kaya busana pangeran ing carita kui.


  Karakteristik utama saka Tari Remo iki yaiku gerakan sikil kang rancak lan dinamis. Bandul-bandul lonceng utawa binggel ditambahke ana ing sikil penari saengga muni lonceng pas sikil di obahke utawa dihentakke. Kajaba kuwi ciri khas liyane yaiku slendang utawa sampur kang di uncalke kanthi cepet lan dinamis, anggukan lan gelengan kepala, ekspresi wajah, lan kuda-kuda penari kang gawe tarian iki luwih atraktif.
Jinis irama sing kerep  kanggo ngancani Tari Remo yaiku irama Jula-Juli lan Tropongan, nanging uga bisa gending Walangkekek, Gedok Rancak, Krucilan utawa gending gaweyan anyar. Ora pada karo ing Jawa kang njoget liyane, Tari Remo diiringi  tanpa waranggana utawa Sinden sing nggawa lagu. Yen Tari Remo Ludruk dileksanakake minangka gambar pambuka, penari biasane uga nyanyi ana ing tengahing nari. Didelok saka bab iki, mesthi, saliyane prigel nari, penari Remo uga kudu pinter ing seni swara.
Tata busana Tari Remo uga beda menurut wilayah kebudayaan lan penarine dewe. Gaya-gaya busana Tari Remo yaiku gaya Surabayan, Malangan, Jombangan, Sawunggaling, lan Remo Putri. Aksesori kang dienggo yaiku iket kepala merah (udheng), gelang sikil berbandul (binggel), klambi tanpa kancing werna ireng kayata gaya kerajaan ing abad 18, kathok sebatas pertengahaning betis kang ditaleni kanggo benang emas, kain batik (jarik) gaya Pasisiran kang dawane kanthi lutut, setagen kang diiket ana ing pinggang, lan keris kang diselipake ana ing mburi. Penari uga nganggoni loro selendang, sing siji dinggo ing pinggang lan sijine disampirke ana ing bahu, karo masing-masing tangan penari nyekeli ujung selendang

penegasan ulang

Miturut Nasrul Ilahi, pengamat seni lan budayawan Jombang, Boletan yaiku karya tari sing ekspresif lan inovatif.  , sing membutuhake kerjasama lan interaksi karo unsur utawa pendukung lain.Pangarep-arep, Tari Remo minangka salah siji produk seni lan budaya asli Jawa. Tari iki kudu dinjogo supaya tetep lestari 
   Cara ngelestariake Tari Remo punika gampang. Mugia yen kita seneng lan pengin sinau Tari Remo. Nanging yen dewe ora duwe minat lan bakat ing lapangan seni tari, dewe ora perlu repot-repot sinau Tari Remo. Mung dadi bangga lan seneng nonton Tari Remo, iku padha dewe wis kontribusi ing njogo lan nglestariake kawontenipun Remo. 
ini adalah alamat dari pendapat pengamat seni lan budayawan berdasarkan makalah 

Comments

Popular posts from this blog

LUAS KEKUASAAN KERAJAAN SRIWIJAYA

Perang Korea

MANGANALISIS KEHIDUPAN EKONOMI KERAJAAN KUTAI